Mona Hendry

• Publisert: 24.06.2017, 11:00
  • Kategori: DIVERSE
  • EUROPA:

- Gran Canaria. Jeg har vært i Gran Canaria to ganger, en gang til Bahia Feliz og en gang til Amadores. Når vi reiste til Bahia Feliz så hadde vi et stort hotell rom på toppen av hotellet. Vi hadde en svær terrasse hvor vi solte oss når vi ikke orket å gå til bassenget. Gode restauranter i nærområdet! Jeg var faktisk syk  en stor deler av denne turen og lå å så på gamle såpeserien i sengaI Amadores hadde vi en leilighet som var ganske greit å ha. Gode restauranter i nærområde, og kun en liten taxitur fra Puerto Rico. Vi var i Amadores da tragedien 22.juli skjedde. Vi var der 2 uker begge plassene.

- Tenerife. Vi reiste til Los Cristianos, iallfall rundt der en plass. Vi var ikke så langt unna vannparken Siam park, som vi faktisk besøkte. Jeg er ikke den personen som liker så godt vannparker så jeg har ikke så gode minner fra vannparken. Jeg gikk i fjerde klasse så jeg husker ikke så mye fra den turen. Jeg husker leiligheten da!! Den var på to etasjer! det var en normal leilighet i første etasje med bad, kjøkken, stue, soverom og balkong. Så gikk du opp i andre etasje som var et rom med det største badet jeg har sett. Og et digert boblebad. Vi hadde også totalt 3 balkonger minst. Luksus leilighet. Det var og en del familie drama som er det største minnet mitt fra turen hehe. Faren min hadde fått et hjerteinfarkt rett før vi reiste så han kunne ikke vær med og hans 2 sønner fra Skottland kom også for å vær med. Han ene broren min hadde også sin familie med. Mamma sin venninne og sønn var også med. Vi var en STOR GJENG på turen. Vi var i Tenerife i en uke.

- Bulgaria. Jeg har vært i Sunny beach to ganger på samme hotell. Majestic. Anbefaler det hotellet på det sterkeste om du skal reise til Sunny beach! De tok sikkerhet veldig alvorlig med mange sikkerhetsvakter. Du følte deg veldig trygg. De hadde også kjempe gode restauranter på hotellet. Var også supre restauranter ute i gaten også. Husker den fantastiske toasten som jeg alltid bestilte på restauranten rett på siden av hotellet med inngangen!! Jeg spiser ofte toast når jeg er på ferie, jeg elsker toast! De hadde også en kinesisk restauranter i nærheten hvor jeg spiste stekt and i lefser, mmm. Hehe husker best maten hvor jeg reiser enn hva jeg gjorde! Siste gangen jeg var her prøvde jeg noen vann aktiviteter. Der vi satt på en donut og en scooter kjørte oss rundt, jeg og noen andre tok to runder med denne. Jeg klarte ikke nesten bevege meg i noen dager etter, jeg følte som om jeg hadde blitt slått ned eller noe. Vi var i Bulgaria i 2 uker begge gangene.

Hotellet Majestic (bilde fra TUI.no)

- Portugal. Vi reiste til Tavira noen måneder etter Madeleine McCann ble kidnappet. Mamma var nok litt små redd og mer obs på oss da, men jeg tenkte ikke noe over det i og med at jeg var ganske ung. Vi hadde en etasje hus. Vi måtte bytte hus etter noen dager for det første vi fekk hadde mange problemer. Jeg kan ikke huske det nye huset vi flyttet i, men husker godt det huset vi var i fust. Vi møtte også på noen dansker som vi ble god venner med. En far med to unger også søsteren til faren med hennes sønn. Faren og hans to unger hadde vi en del kontakt med etter turen og å møtte dem i Danmark en annen gang. Vi var i Portugal i 2 uker

- Kreta. Da var vi i Agia Marina. Kan ikke huske så mye fra denne reisen. Det jeg husker mest er kun fra bassenget og hotell rommet vårt. Husker de hadde utrolig god toast og is med basseng baren. Vi bodde også på et hotell som hadde bassenget sitt rett ved havet. Og det havet var det så mye salt i, husker at jeg kun badet der en gang. Vi var her i 2 uker

- Kypros. Her var vi i Agia Napa, rett ved siden av Ayia Napa. Her var det kjekt! Vi hadde en leilighet med vårt EGET BASSENG. Vi slapp å dele basseng med mange fremmede for vårt eget basseng var i vår hage (takk mamma og dad). Det var luksus det. Hotellet vi lå på var Callisto, kjempe fint hotell. De hadde også god toast med basseng baren:) tremenningen til mamma, hennes mann, min firmenning og hennes type var også i Ayia Napa en uke når vi var der så vi spiste og gikk ut om kvelden litt i lag. Husker vi var på tivoliet i sentrum. Jeg faktisk prøvde paragliding etter båt når vi var der. Jeg var så redd for å prøve det. Hadde lyst å grine når jeg satt i båten og lot alle gå før meg. Til slutt var det min og dad sin tur. Det gjekk fint og var en fin opplevelse men var ganske redd. 2 uker var vi her.

Leiligheten vi hadde er det, med bassenget, i høyre hjørnet.  (bilde fra TUI.no)

- Helles. Da var jeg, mamma og moren til min niese på tur i Levkas. Her gjorde jeg ikke mye. Jeg fikk sinnsyke myggstikk på leggene mine, mange av dem. Så jeg var mest inne på rommet på dagen. Stikkene klødde veldig men når jeg var på rommet med aircondition så var det bedre hehe.. Eneste jeg gjorde i hellas var å gå på fiskespa. Også gikk vi hver kveld, etter middag, på en pub rett nedi gata hvor vi ble godt kjent med dem som jobbet der. Skjønner jo det godt når vi stakk der rett etter middag og var der til ca.2 om kvelden. Hver kveld. De andre to reiste og på båt tur, noe jeg nektet å være med på (jeg var rett og slett en megge på denne reisen)! MEN! Jeg stor koste meg alene den dagen. Jeg gikk ned til kaien hvor vi alltid spiste frokost. Satt meg ned på en sofa og så ut mot utsikten. Og spiste frokosten min; Hamburger og brød m/Tasiki. Det var livet! Her var vi bare en uke, takk gud.

Av disse turene er det Kypros og Bulgaria jeg mest reist tilbake til. Kypros var det så stille og rolig, veldig koselig og avslappende plass. Og i Bulgaria var det så god mat og så fint hotell!