Mona Hendry

• Publisert: 24.06.2017, 11:00
  • Kategori: DIVERSE
  • EUROPA:

- Gran Canaria. Jeg har vrt i Gran Canaria to ganger, en gang til Bahia Feliz og en gang til Amadores. Nr vi reiste til Bahia Feliz s hadde vi et stort hotell rom p toppen av hotellet. Vi hadde en svr terrasse hvor vi solte oss nr vi ikke orket g til bassenget. Gode restauranter i nromrdet! Jeg var faktisk syk  en stor deler av denne turen og l s p gamle speserien i sengaI Amadores hadde vi en leilighet som var ganske greit ha. Gode restauranter i nromrde, og kun en liten taxitur fra Puerto Rico. Vi var i Amadores da tragedien 22.juli skjedde. Vi var der 2 uker begge plassene.

- Tenerife. Vi reiste til Los Cristianos, iallfall rundt der en plass. Vi var ikke s langt unna vannparken Siam park, som vi faktisk beskte. Jeg er ikke den personen som liker s godt vannparker s jeg har ikke s gode minner fra vannparken. Jeg gikk i fjerde klasse s jeg husker ikke s mye fra den turen. Jeg husker leiligheten da!! Den var p to etasjer! det var en normal leilighet i frste etasje med bad, kjkken, stue, soverom og balkong. S gikk du opp i andre etasje som var et rom med det strste badet jeg har sett. Og et digert boblebad. Vi hadde ogs totalt 3 balkonger minst. Luksus leilighet. Det var og en del familie drama som er det strste minnet mitt fra turen hehe. Faren min hadde ftt et hjerteinfarkt rett fr vi reiste s han kunne ikke vr med og hans 2 snner fra Skottland kom ogs for vr med. Han ene broren min hadde ogs sin familie med. Mamma sin venninne og snn var ogs med. Vi var en STOR GJENG p turen. Vi var i Tenerife i en uke.

- Bulgaria. Jeg har vrt i Sunny beach to ganger p samme hotell. Majestic. Anbefaler det hotellet p det sterkeste om du skal reise til Sunny beach! De tok sikkerhet veldig alvorlig med mange sikkerhetsvakter. Du flte deg veldig trygg. De hadde ogs kjempe gode restauranter p hotellet. Var ogs supre restauranter ute i gaten ogs. Husker den fantastiske toasten som jeg alltid bestilte p restauranten rett p siden av hotellet med inngangen!! Jeg spiser ofte toast nr jeg er p ferie, jeg elsker toast! De hadde ogs en kinesisk restauranter i nrheten hvor jeg spiste stekt and i lefser, mmm. Hehe husker best maten hvor jeg reiser enn hva jeg gjorde! Siste gangen jeg var her prvde jeg noen vann aktiviteter. Der vi satt p en donut og en scooter kjrte oss rundt, jeg og noen andre tok to runder med denne. Jeg klarte ikke nesten bevege meg i noen dager etter, jeg flte som om jeg hadde blitt sltt ned eller noe. Vi var i Bulgaria i 2 uker begge gangene.

Hotellet Majestic (bilde fra TUI.no)

- Portugal. Vi reiste til Tavira noen mneder etter Madeleine McCann ble kidnappet. Mamma var nok litt sm redd og mer obs p oss da, men jeg tenkte ikke noe over det i og med at jeg var ganske ung. Vi hadde en etasje hus. Vi mtte bytte hus etter noen dager for det frste vi fekk hadde mange problemer. Jeg kan ikke huske det nye huset vi flyttet i, men husker godt det huset vi var i fust. Vi mtte ogs p noen dansker som vi ble god venner med. En far med to unger ogs ssteren til faren med hennes snn. Faren og hans to unger hadde vi en del kontakt med etter turen og mtte dem i Danmark en annen gang. Vi var i Portugal i 2 uker

- Kreta. Da var vi i Agia Marina. Kan ikke huske s mye fra denne reisen. Det jeg husker mest er kun fra bassenget og hotell rommet vrt. Husker de hadde utrolig god toast og is med basseng baren. Vi bodde ogs p et hotell som hadde bassenget sitt rett ved havet. Og det havet var det s mye salt i, husker at jeg kun badet der en gang. Vi var her i 2 uker

- Kypros. Her var vi i Agia Napa, rett ved siden av Ayia Napa. Her var det kjekt! Vi hadde en leilighet med vrt EGET BASSENG. Vi slapp dele basseng med mange fremmede for vrt eget basseng var i vr hage (takk mamma og dad). Det var luksus det. Hotellet vi l p var Callisto, kjempe fint hotell. De hadde ogs god toast med basseng baren:) tremenningen til mamma, hennes mann, min firmenning og hennes type var ogs i Ayia Napa en uke nr vi var der s vi spiste og gikk ut om kvelden litt i lag. Husker vi var p tivoliet i sentrum. Jeg faktisk prvde paragliding etter bt nr vi var der. Jeg var s redd for prve det. Hadde lyst grine nr jeg satt i bten og lot alle g fr meg. Til slutt var det min og dad sin tur. Det gjekk fint og var en fin opplevelse men var ganske redd. 2 uker var vi her.

Leiligheten vi hadde er det, med bassenget, i hyre hjrnet.  (bilde fra TUI.no)

- Helles. Da var jeg, mamma og moren til min niese p tur i Levkas. Her gjorde jeg ikke mye. Jeg fikk sinnsyke myggstikk p leggene mine, mange av dem. S jeg var mest inne p rommet p dagen. Stikkene kldde veldig men nr jeg var p rommet med aircondition s var det bedre hehe.. Eneste jeg gjorde i hellas var g p fiskespa. Ogs gikk vi hver kveld, etter middag, p en pub rett nedi gata hvor vi ble godt kjent med dem som jobbet der. Skjnner jo det godt nr vi stakk der rett etter middag og var der til ca.2 om kvelden. Hver kveld. De andre to reiste og p bt tur, noe jeg nektet vre med p (jeg var rett og slett en megge p denne reisen)! MEN! Jeg stor koste meg alene den dagen. Jeg gikk ned til kaien hvor vi alltid spiste frokost. Satt meg ned p en sofa og s ut mot utsikten. Og spiste frokosten min; Hamburger og brd m/Tasiki. Det var livet! Her var vi bare en uke, takk gud.

Av disse turene er det Kypros og Bulgaria jeg mest reist tilbake til. Kypros var det s stille og rolig, veldig koselig og avslappende plass. Og i Bulgaria var det s god mat og s fint hotell!